Forum ogrodnicze FloraForum.pl
Internetowe forum o kwiatach w domu, na balkonie
i w ogrodzie ... Zapraszamy do dyskusji
logo
FloraForum.pl poleca:
Katalog firm ogrodniczych

Forum Ogrodnicze FloraForum.pl
Maj 25, 2012, 07:34:37
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strony: 1   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Saracenia (kapturnica) - proszę o pomoc w początkach hodowli  (Przeczytany 821 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Gulczak
Nowicjusz
*

« : Kwiecień 17, 2008, 17:09:04 »

Witam
Chciałem prosić o radę. Dostałem wczoraj saracenię vel kapturnicę (natknąłem się w internecie na obie nazwy). Jak widać na zdjęciu, jest już całkiem wyrośnięta, jednak zauważam, że niektóre listki dziwnie wyglądają, a że nie mam doświadczenia w hodowli roślin owadożernych nie wiem czy jest ona w dobrym stanie. Proszę o opinie co do tej roślinki i ewentualne rady co do wycięcia listków, które wydają się być pousychane. Oprócz tego nie wiem, czy ta roślina potrzebuje przesadzenia do innej, większej doniczki.
Otrzymałem również nawóz do roślin owadożernych i polecenie, bym podlewał nim roślinę dwa razy w tygodniu (jedna nakrętka na 2 l. wody) oprócz podlewania poprzez podsiąkanie. I teraz nasuwa się kolejne pytanie. Wyczytałem, że kategorycznie nie wolno roślin mięsożernych nawozić. Co wy o tym sądzicie?

Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Gulczak
nowira
Rezydent

łódzkie - strefa 6B

« Odpowiedz #1 : Kwiecień 17, 2008, 19:01:47 »

Mam muchołówkę i informację o niej: nie nawozimy - może to przynieść więcej szkody niż korzyści.   
                                                  przesadzamy co 2-3 lata pod koniec zimowego spoczynku

probeta
Moderator Globalny

« Odpowiedz #2 : Kwiecień 18, 2008, 07:03:15 »