Forum ogrodnicze FloraForum.pl
Internetowe forum o kwiatach w domu, na balkonie
i w ogrodzie ... Zapraszamy do dyskusji
logo
FloraForum.pl poleca:
Oferty Agroturystyczne z całej Polski

Forum Ogrodnicze FloraForum.pl
Maj 24, 2012, 23:29:30
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strony: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sinningia czyli gloksynia - część 2  (Przeczytany 11432 razy)
ekspreskawowy
Nowicjusz
*

« Odpowiedz #30 : Wrzesień 25, 2007, 12:01:25 »

A ja mam takie pytanko dot. gloksynii

Nabyłam w kwiaciarni ciemnoróżową pełną odmianę. Roślina była ciasno zapakowana w taką papierową tubę, po odpakowaniu okazało się że połowa liści jest połamana, za to gloksynia ma mnóstwo pąków.
Obcięłam co bardziej uszkodzone liście, bo już zaczęły schnąć i mam zmartwienie - liści zostało dosłownie 6 a pąków w różnym stopniu rozwoju - 17!  Smile Nie mam doświadczenia w uprawie gloksynii, więc jak myślicie - będą z nich kwiatki, czy lepiej zacząć roślinę zasuszać na okres spoczynku ?

Pozdrawiam
Marta

"Każdy jest takim skrzypkiem na dachu, co próbuje wydobyć ze swych skrzypiec prosty i miły ton, nie skręcając sobie przy tym karku "// Fiddler on the roof
tellerka
Administrator

Mazowieckie, Strefa klimat. 6B

« Odpowiedz #31 : Wrzesień 25, 2007, 13:38:16 »

A daj jej pokwitnąć Very Happy
Jak jej się znudzi to zasuszy pąki...
Do zasuszania masz jeszcze czas...  Rolling Eyes pogoda póki co ładna.
Tylko podloże sprawdź.

Pozdrawiam Smile

krysp50
Gaduła

Wielkopolska 7a

« Odpowiedz #32 : Październik 03, 2007, 20:28:25 »

Uff..- ledwo znalazłam ten wątek - był prawie w archiwum, ale pierwszej części nie mogę znaleźć, tak samo gardenii.......
Ale wracam do tematu. "Porażona" Waszą doskonałością w ukorzenianiu i rozmnażaniu gloksynii - postanowiłam i ja spróbować - bez zaangażowania. I teraz mam za swoje: