aiszo
Rezydent

Dolny Śląsk - 7a
|
 |
« Odpowiedz #90 : Luty 13, 2008, 20:33:26 » |
|
Kwitnie obficie i rośnie wysoka. Ja mam siatkę rozpiętą do wysokości 2 metrów i zarosła całą. Mało z tego, chciała rosnąć jeszcze, lecz nie miała podpory. 
|
|
|
|
|
|
Przyjdzie czas, przyjdzie rada. Ania.
|
|
|
Jean
Nowicjusz
|
 |
« Odpowiedz #91 : Luty 15, 2008, 13:16:24 » |
|
aiszo Zobaczyłem tę piękną tunbergię na siatce. Zamierzam wykorzystać ją do osłony cieniolubnych młodych paproci. Ale nie mam doświadczenia z tunbergią i nie wiem, jak szybko ona rośnie od momentu wysadzenia po 15 maja. Po jakim czasie osiągnie np wysokość około 1 metra. Pozdrawiam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aiszo
Rezydent

Dolny Śląsk - 7a
|
 |
« Odpowiedz #92 : Luty 15, 2008, 17:44:38 » |
|
Ta siatka, to nie ogrodzenie. Jest rozpięta na ścianie budynku gospodarczego. Ściana południowo-zachodnia. Tunbergia, po wsadzeniu "stoi". Przypuszczam, że się ukorzenia. Wysokość 1 metra osiąga dopiero w pierwszej połowie lipca. Ale ja wsadzałam małe sadzonki, nierozkrzewione. To była moja pierwsza próba. (Najpierw za późno wysiałam, potem spaliłam na słońcu, jak chciałam je hartować, a potem pomyliłam konewki i podlałam wodą z nawozem. Więc, jak widzisz, miały "trudne" dzieciństwo). Jak dasz większe sadzonki, to sądzę, że szybciej osiągną ten metr 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jean
Nowicjusz
|
 |
« Odpowiedz #93 : Luty 16, 2008, 14:27:05 » |
|
Dziękuję za informacje. Myślę, że jednak dla osłony /od południowej strony/ użyję innej rośliny a tunbergię wysadzę w innym miejscu dla poznania jej uprawy. Ryzyko ewentualnego uszkodzenia młodych paproci pewnie by było. Pozdrawiam.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Famelia
Rezydent

Pomorze, strefa 6b
|
 |
« Odpowiedz #95 : Czerwiec 08, 2008, 17:31:33 » |
|
Sluchajcie, a czy psianka pnąca jest jednoroczna? Zasiałam nasiona z Węgier i rośnie mi toto a ja nie wiem, czy się mogę do nie przyzwyczajać 
|
|
|
|
|
|
Agnieszka
['] Z
|
|
|
|
Zoe
Gość
|
 |
« Odpowiedz #96 : Czerwiec 08, 2008, 18:23:58 » |
|