Forum ogrodnicze FloraForum.pl
Internetowe forum o kwiatach w domu, na balkonie
i w ogrodzie ... Zapraszamy do dyskusji
logo
FloraForum.pl poleca:
Katalog firm ogrodniczych

Forum Ogrodnicze FloraForum.pl
Maj 24, 2012, 09:36:05
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strony: 1   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kluzja (okrętnica)  (Przeczytany 2060 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kattinka
Nowicjusz
*

« : Lipiec 31, 2009, 12:36:06 »

Jakie warunki i jak pielęgnować kluzje (okrętnica - chyba taka nazwa też jest). Ostatnio stałam się jej posiadaczką i jestem zielona w temacie jej pielęgnacji.
makosz11
Moderator Globalny

« Odpowiedz #1 : Lipiec 31, 2009, 19:29:43 »

Ozdobą kluzji są lśniące liście pokryte woskiem.Są one podobne do liści fikusa,lecz na pędzie występują parami.Kluzja rośnie bardzo wolno, najwyżej 10-15 cm w ciągu roku.W mieszkaniu kwitnie rzadko,a szkoda bo kwiaty przypominają  kamelie.Oprócz o ciemnozielonych liściach  spotyka się też odmiany :Variegata" o liściach żółtych z zielonym paskiem oraz karłowa 'Nana' często służąca do formowania drzewek bonsai.
Uprawa jest łatwa.
Światło: rozproszone,zbyt ostre słońce wywołuje plamy na liściach.Gdy jest za ciemno liście żółkną,a pędy się wydłużają.
Temperatura:Jest ciepłolubna więc przez cały roku należy zapewnić jej temp.15 stopni.Gdy jest chłodniej przestaje rosnąć,poniżej 10 stopni gubi liście.
Podłoże-uniwersalne lekko kwaśne przesadzamy co 2-3 lata.Najlepsze pojemniki dla kluzji to niskie, szerokie i płytkie.Pamiętajmy o dobrym drenażu.
Nawożenie-latem nawozem wieloskładnikowym nie częściej niż raz na 3-4 tygodnie.
Zagrażają jej takie same szkodniki jak innym roślinkom domowym.

W Polsce jao roślinkę domową uprawia się jeden gatunek - Clusia Rosea.
Wsparłam się wiedzą zawartą w "Kwietniku" nr.9 z roku 2004

Kotom bez trudu udaje się to, co nie jest dane człowiekowi : iść przez życie nie czyniąc hałasu.